Znanje i podrška

Dizelsko gorivo zimi i savjeti za uporabu

Pojava »smrzavanja« dizelskoga goriva zimi u osnovi nije vezana za kvalitetu goriva, nego je posljedica njegova sastava. U nastavku provjerite zašto dolazi do te pojave i kako se pobrinuti za optimalan rad dizelskoga goriva i zimi.

Zašto je dizelsko gorivo zimi podložno smrzavanju?

Granicu određuje tzv. filtrabilnost goriva, izražena u ºC. Podatak se često navodi i kraticom »CFPP«, što je kratica za »Cold Filter Plugging Point«.

Pri tome je važno znati sljedeće:

Godišnje razdoblje Filtrabilnost (CFPP)
od 15. travnja do 30. rujna (ljetno razdoblje) najviše 0 °C
od 1. listopada do 15. studenoga (jesensko razdoblje) najviše -10 °C
od 16. studenoga do 29. veljače (zimsko razdoblje) najviše -20 °C
od 1. ožujka do 14. travnja (proljetno razdoblje) najviše -10 °C

Filtrabilnost goriva Q Max Diesel, koje se prodaje zimi, obično se kreće između -21 i -28 °C.

Upotreba niskotemperaturnih aditiva za dizelsko gorivo

U slučaju prognoze ekstremno niskih temperatura (ispod -18 °C) i parkiranja vozila na vremenski vrlo izloženim mjestima ili u slučaju da se vanjsko skladište goriva ne može izbjeći (radilišta, terenski radovi itd.) filtrabilnost goriva može se poboljšati upotrebom odgovarajućega niskotemperaturnog dodatka, tzv. »zimskog aditiva«.

Pri tome je važno znati sljedeće. 

Priprema vozila na zimu

Priprema bi trebala obuhvaćati servisni pregled sustava napajanja prije zime (ispuštanje vode iz filtra goriva, prema potrebi i zamjena filtra), pregled električnih instalacija te otklanjanje svih smetnji ili kvarova uočenih u tijeku godine.

Zaštita izloženih dijelova

Najizloženije dijelove spremnika i cjevovoda, kad je to moguće, preporučuje se dodatno zaštititi od hladnoće. U danima kada se očekuju vrlo niske vanjske temperature potrebno je izbjegavati parkiranje vozila i skladištenje goriva (bačve, kontejneri, auto i druge cisterne i sl.) na vremenski vrlo izloženim mjestima.

Skladištenje goriva

Moguće zaliha goriva potrebno je prije zime obvezno i pravodobno obnoviti »zimskim« gorivom. Prije točenja novoga – zimskoga goriva – preporučljivo je potpuno isprazniti spremnik i prema potrebi ga očistiti. Gorivo u spremnicima treba češće mijenjati zimi. Dugotrajno mirovanje i izlaganje hladnoći može dovesti do taloženja parafina, što uvelike otežava protok goriva upravo na dnu spremnika, otkud se gorivo uzima.

Preporučujemo upotrebu takvih dodataka robne marke Petrol, i to:

  • Petrolov aditiv DIESEL WINTER PROTECT (za dizelsko gorivo)
  • Petrolov aditiv DIESEL WINTER PROTECT K (za loživo ulje).

U oba slučaja riječ je o novijoj generaciji niskotemperaturnih dodataka (WAFI), koji, za razliku od većine takvih proizvoda na tržištu, sadržavaju i aditiv za sprečavanje taloženja parafina. Time se izbjegava pogoršanje zimske iskoristivosti goriva do koje dolazi zbog povećane koncentracije parafina na dnu spremnika.