Javne punionice možete pronaći na različitim lokacijama, uključujući trgovačke centre, javne parkinge, restorane te na autocestama. Popis svih javnih punonica u mreži Petrola možete pronaći na web stranici https://hr.onecharge.eu ili na zemljovidu mobilne aplikacije OneCharge.
Koje vrste punionica i priključaka za punjenje električnih vozila su dostupne?
S kojim novčanim sredstvima možete plaćati za punjenje?
U aplikaciji OneCharge možete plaćati za punjenje koristeći bankovne kartice Mastercard, Diners ili Visa.
Kako dodati bankovnu karticu za plaćanje u aplikaciju?
Bankovnu karticu dodajte u aplikaciju OneCharge na zadnjem koraku nakon odabira priključka, koji želite koristit. Aplikacija će zapamtila vaš odabir sredstava za plaćanje, tako da će vam unesena kartica biti dostupna za odabir kod sljedećeg korištenja.
Kakav je postupak punjenja?
Korisnici na punionicama koje su tako uključene u Petrolovo uslugu punjenja mogu pokrenuti punjenje putem:
Aplikacije OneCharge (mobilna ili web verzija aplikacije (https://hr.onecharge.eu/))
RFID kartice
Primjer korištenja RFID kartice:
Provjerite upute za pravilan postupak punjenja koje se nalaze na samoj punionice jer se postupak punjenja može razlikovati na pojedinim punionicama.
Odaberite priključak koji želite koristiti i spojite kabel u vozilo. Ako su upute na punionici drugačije, prvo napravite 3. korak i tek onda spojite kabel u svoje vozilo.
Prislonite RFID karticu na označeno mjesto na punionici za pokretanje punjenja.
Započinje punjenje.
Za prekidanje punjenja ponovo prislonite karticu na označeno mjesto na punionici te pričekajte da se punjenje zaustavi. Na pojedinim punionicama potrebno je zaustaviti punjenje pritiskom znaka „STOP“ na zaslona ekrana.
Izvucite kabel iz vozila.
Primjer korištenja aplikacije OneCharge
Prijavite se u aplikaciju (potrebno je izraditi korisnički račun).
Provjerite upute za pravilan postupak punjenja koje se nalaze na samoj punionice jer se postupak punjenja može razlikovati na pojedinim punionicama
Odaberite priključak koji želite koristiti i spojite kabel u vozilo. Ako su upute na punionici drugačije, prvo napravite 4.,5.,6. korak i tek onda spojite kabel u svoje vozilo.
U aplikaciji izaberite željeni priključak, skeniranjem QR koda koji se nalazi uz priključak, upisom koda priključka ili priključak odaberite na karti.
U aplikaciji pritisnete »odaberi«.
U aplikaciji će se otvoriti prozor gdje možete dodati bankovnu karticu kao sredstvo plaćanja.
Nakon uspješnog unosa bankovne kartice izvršit će se predautorizacija sredstva za plaćanje punjenja.
Započinje punjenje.
Kada želite zaustaviti punjenje, otvorite aplikaciju i odaberete: »Zaustavi«.
Pričekajte da punionica prekine punjenje te izvucite kabel iz vozila.
Kako skenirati QR kod?
Kako bi skenirali QR kod priključka na punionici unutar mobilne aplikacije OneCharge, morate biti prijavljeni na svoj korisnički račun. Za početak skeniranja, odaberite - "Počni s punjenjem" koji se nalazi se na sredini početnog zaslona. Nakon toga, usmjerite kameru prema QR kodu koji se nalazi uz priključak koji želite koristiti.
Koliko košta punjenje i koje su razlike u registraciji?
Cijene punjenja ovise o nazivnoj snazi konektora za punjenje koji koristite i izračunavaju se na temelju prenesene električne energije u kWh. Nakon definiranog vremenskog intervala primjenjuje se dodatna tarifa koja se obračuna po minutama, kako bi se korisnici potaknuli da premjeste svoje potpuno napunjeno vozilo i oslobode mjesto za drugo električno vozilo.
Dodatna tarifa će se primjenjivati tek nakon:
AC javni punjači snage do 22 kW – nakon 180 minuta.
DC javni punjači snage od 22 kW do 50 kW – nakon 60 minuta.
UFC javni punjači snage od 50 kW i više – nakon 40 minuta.
Petrolove e-punionice možete koristiti na dva načina:
Kao stalno registrirani korisnik putem aplikacije OneCharge. Ova je opcija namijenjena redovitim korisnicima naših punionica jer vam omogućuje da uživate u svim pogodnostima naše usluge. Moći ćete jeftinije puniti svoj automobil te pratiti svoje transakcije, povijest korištenja i optimizirati punjenje - u aplikaciji možete filtrirati samo priključke koji su kompatibilni s vašim vozilom.
Kao privremeni registrirani korisnik. Dostupno samo u aplikaciji OneCharge. Ova je opcija namijenjena onima koji svoje električno vozilo kod nas pune samo povremeno i tijekom korištenja žele ostati anonimni.
Zašto su sredstva rezervirana i kada će biti puštena?
Prilikom korištenja bankovne kartice kao načina plaćanja za naplatu, rezerviramo sredstva kako bismo osigurali da korisnik ima dovoljno sredstava za naplatu. Sredstva rezervira banka koja je izdala karticu. Odmah nakon završetka sesije punjenja, razliku između troškova sesije i predautoriziranih sredstava oslobađamo, a odgovornost je banke vratiti ih na vaš račun. U većini slučajeva, predautorizacija od strane banke oslobađa se unutar deset minuta nakon završetka naplate. Međutim, u nekim slučajevima oslobađanje sredstava može potrajati dulje ovisno o uvjetima banke.
Zašto se moje vozilo puni manjom snagom od one koja je navedena na stanici za punjenje?
Maksimalna snaga koju punionica može isporučiti uvijek je definirana na punionici. Međutim, to u velikoj mjeri ovisi o maksimalnoj snazi (sposobnosti) punjenja automobila i stvarnom stanju napunjenosti baterije u vozilu. Općenito govoreći, što je baterija punija, to će punjenje biti sporije. Temperatura baterije također igra značajnu ulogu u snazi punjenja - ako nije na optimalnoj razini, automobil će regulirati snagu punjenja. Ako vaš automobil to nudi, možete predkondicionirati bateriju najmanje 10 minuta prije dolaska na punjač kako biste maksimalno povećali snagu punjenja na lokaciji.
Gdje možemo vidjeti naše račune?
Račune za vaše serije punjenja možete vidjeti:
U mobilnoj aplikaciji OneCharge, u odjeljku "Prošle sesije".
U vašem e-mail pretincu, koristeći e-mail adresu koju ste koristili za registraciju u mobilnoj ili web aplikaciji OneCharge.
Kako osloboditi zaglavljeni kabel u vozilu/punionici?
Zaglavljeni kabeli čest su problem za korisnike električnih vozila jer proizvođači vozila koriste različite tehnike zaključavanja kabela za punjenje kao sredstvo odvraćanja od krađe. Uvijek pazite da:
Otključati vozilo (postupak ponoviti barem jednom; otključati, zaključati, otključati)
Završite trenutnu sesiju punjenja.
Odspojite kabel iz vozila.
Ako je kabel i dalje zaključan nakon dovršetka gornjih koraka, obratite se našoj korisničkoj podršci za pomoć na:
Kada mogu aktivirati gumb za hitne slučajeve na punjaču i kako ga vratiti?
Aktiviranje tipke za hitne slučajeve je rješenje za prekid punjenja u hitnim situacijama. Odmah prekida napajanje cijele punionice, osiguravajući da se u slučaju nesreće tijekom punjenja, dovod električne energije trenutno prekine. ZABRANJENO je pritiskanje gumba u situacijama koje nisu hitne. U izvanredna stanja spadaju sve situacije koje ozbiljno ugrožavaju živote i uzrokuju značajnu materijalnu štetu.
Za vraćanje gumba za hitne slučajeve slijedite upute na punjačima ili kontaktirajte našu korisničku podršku na broj +385 167 00 572.
Gdje mogu puniti Petrolovom OneCharge aplikacijom?
U web ili mobilnoj aplikaciji OneCharge možete pronaći sve partnerske punionice s kojima smo uspostavili suradnju. Uz punu ili privremenu registraciju u OneCharge aplikaciji, nakon odabira punionice možete dodati svoju bankovnu karticu i započeti s naplatom.
Cjenici partnera za naplatu dostupni su u web ili mobilnoj aplikaciji OneCharge, možete ih pogledati i ovdje.
Vlasnik sam RFID kartice drugog pružatelja usluge punjenja e-Mobility. Mogu li puniti u Petrolovoj mreži punionica?
Većina pružatelja usluga punjenja eMobility ima vlastitu aplikaciju ili objavljen popis stanica za punjenje na kojima možete puniti svoje vozilo RFID karticom pružatelja usluga. Ukoliko postoji partnerstvo s Petrolom, u aplikaciji ćete vidjeti Petrolove punionice na kojima možete puniti svoje vozilo. U suprotnom, možete provjeriti prepoznavanjem kartice na punionici ili kontaktirati svog pružatelja usluge eMobility. Ukoliko u navedenoj situaciji nemate tu opciju, predlažemo privremenu registraciju u OneCharge aplikaciji i korištenje bankovne kartice.
Jesu li sva električna vozila ista u smislu kompatibilnosti punjenja?
Lako većina električnih vozila može koristiti standardne priključke za punjenje, postoje razlike u standardima punjenja. Najčešći standardni priključci su CCS (Combined Charging System), CHAdeMO i Type 2. Ključno je provjeriti kompatibilnost punjenja vašeg specifičnog modela električnog vozila i osigurati da stanica za punjenje koju planirate koristiti podržava isti standard. Mnogi noviji modeli električnih vozila dizajnirani su da budu kompatibilni s višestrukim standardima punjenja, pružajući korisnicima veću fleksibilnost.