Znanje i podrška

Novo europsko zakonodavstvo u aplikaciju Na putu donosi još sigurnije plaćanje – i nekoliko promjena.

Od 1. siječnja 2021. na internetu ćete plaćati još sigurnije. Naime, na snagu stupa nova europska direktiva o platnim uslugama koja će promijeniti i plaćanje iz mobilne aplikacije Na putu. Provjerite kako.

U aplikaciji će vaša plaćanja biti sigurnija i zaštićenija od eventualnih zloupotreba. Bolja sigurnost donosi manje promjene ako iz aplikacije Na putu budete plaćali gorivo, pranje automobila, kavu ili druge proizvode iz naše ponude.

Što će se promijeniti?

Plaćanje karticama u 2021. godini bit će nešto drukčije jer će u Europi na snagu stupiti Direktiva o platnim uslugama PSD2. Direktiva će stvoriti jedinstveno europsko tržište plaćanja, a istodobno će omogućiti da u zemlji i inozemstvu plaćate sigurnije i budete bolje zaštićeni.

To se odnosi i na plaćanje na internetu.
 

Kako to utječe na upotrebu aplikacije Na putu?

U plaćanje preko interneta uvrštava se i mobilna aplikacija Na putu. Budući da ste u aplikaciju dodali svoje platne kartice, banka će vas pri njihovoj upotrebi pozvati na dodatnu potvrdu kupnje.

Što to znači u praksi?

Prije plaćanja aplikacijom Na putu morat ćete u aplikaciji ispuniti poseban obrazac. U njega ćete unijeti osobne podatke po kojima vas prepoznaje vaša banka.

Radi se, dakle, o podatcima koje ste povjerili banci koja vam je izdala platnu karticu, a ne o podatcima kojima ste se prijavili u aplikaciju.

Podatci su nam potrebni da bismo ih na siguran način proslijedili vašoj banci koja će vas na temelju njih „provjeriti“ – možda će vas preusmjeriti na drugo internetsko mjesto ili drugu aplikaciju i zatim odobriti plaćanje putem interneta.

Da bismo ispunili zahtjeve novog zakonodavstva, prije plaćanja aplikacijom Na putu morate u aplikaciju unijeti još nekoliko osobnih podataka.

Što moram učiniti da i dalje mogu neometano plaćati iz aplikacije Na putu?

Pri plaćanju putem aplikacije Na putu korisnicima platnih kartica otvorit će se poseban obrazac u koji morate unijeti podatke koje o vama čuva vaša banka. Ako primite dodatni zahtjev za potvrdu identiteta, slijedite upute banke i izvan aplikacije Na putu još jedanput potvrdite svoju istovjetnost. Nakon toga moći ćete provesti plaćanje.

Da biste izbjegli ispunjavanje obrasca na licu mjesta, neposredno prije plaćanja kad vam se najviše žuri, obrazac možete ispuniti unaprijed

To možete učiniti tako da: 

  • u izborniku aplikacije Na putu izaberete „Sredstva plaćanja“, 
  • kod „Platne kartice“ pritisnete na olovku u kutu i 
  • ispunite podatke koje od vas zahtijeva obrazac i spremite te podatke.

Obrazac s osobnim podatcima za dodatnu potvrdu plaćanja u aplikaciji Na putu možete ispuniti unaprijed.

Što preciznije unesete podatke koje ima vaša banka, manje ćete puta morati dokazivati identitet, a vaša daljnja plaćanja bit će obavljena s manje preusmjeravanja iz aplikacije.

Postupak ćete morati ponoviti za svaku pojedinu platnu karticu koju ste dodali u aplikaciju Na putu.

Što ako imam probleme pri plaćanju?

Uglavnom pomoć možete zatražiti samo u vašoj banci.

U banci još jedanput provjerite koje podatke banka o vama čuva i zamolite ih da vam objasne proces potvrđivanja plaćanja koji je banka uvela.